2011. november 10., csütörtök

Internet vagy kötős újság?

amikor van rá időm, olvasgatom a kötős blogokat, internetes oldalakat ebben a témában
nagyon sok hasznos információt lehet gyűjteni ma már hála az internetnek
...de én sokkal jobban szeretem a nyomtatott formát :)
a magazinokat kézbe vehetem bármikor, bárhol, belelapozgathatok
én legtöbb esetben csak ihletet merítek, amit megkötök, az saját "tervezés"
visszatérve a kötős újságokra, magazinokra...sajnos nagyon kevés a magyar nyelvű kiadvány (szerintem)
lehet hogy  nincs rá igény? nagyobb teret hódít az internet?
ha már így felmerült ez a téma, szeretném ha ti is, kedves olvasói szerény kis blogomnak,megosztanátok a véleményeteket velem



3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszi, hogy bejelentkeztél hozzám. Igen, kevés a magyar nyelvű kiadvány, de vannak szép próbálkozások, csak drágák, ezért maradok a netnél. ha tudsz nyomtatni, van némi angol tudásod, pillanatok alatt meg lehet tölteni az ingyenes mintákkal több iratgyűjtőt...Én ezt teszem, a Ravelry-n nagyon sok mindent találhatsz, regisztrálj, és máris tudsz , vagy nem tudsz /:)/ választani.Kíváncsian várom a képeket a munkáidról, ha kérdésed van, vagyunk jó páran, akikhez fordulhatsz, olyan megszállottféle asszonynépség.:)))

    Szép napot!

    Moncsi

    VálaszTörlés
  2. Üdvözöllek az olvasóim között!
    Csatlakozom az előttem szólóhoz.Valóban, Mo-n az Pulli és az Aranykötőtű óta megszűntek a kötős magazinok, az Amelie maradt,ami mostanában egész jó modelleket tartalmaz.
    A Ravelry mellett ott van a Drops Deign, ahol csupa ingyenes minta közül válogathatsz, én sokat kötök onnan.
    Én is szívesen segítek bármilyen kérdésed merül fel!
    Várom az új képeket a munkáidról!

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Az én gyerekkorom a hatvanas években volt, amikor a kézimunka újságot a barna Fürge Ujjak jelentette kéthavonta és a polcok mélyén lapuló régi,a háborút "túlélő" Tündér Ujjak újságok szakadozott példányai és néhány kötős könyv.Megbabonázva nézegettem és csodáltam. Később az "Ez a divat" lapban is volt kötött, horgolt modell.(Édesanyám női szabó volt ,a nagymamám nyugdíjas tanítónőként norvég mintás 5 ujjas kesztyűket kötött a Háziipari Szövetkezetnek)A régi újságok és könyvek közül sok elkallódott.A 70-es években én is elkezdtem kötni és a Fürgéket gyűjteni.Kb 3 éve egy amerikai oldalon találtam egy archívumot, régi kézimunka könyvekkel és újságokkal.Sokat le is töltöttem. Akkor jött az ötlet, hogy a magyar nyelvű kézimunka újságokat is be kell szkennelni és egy archívumot kell csinálni.Sok helyen találtam jpg-ben beszkennelt enyhén szólva is kétes minőségű képeket.Elhatároztam, hogy én elkezdem, úgy "ahogy a nagykönyvben meg van írva" mert annak is vannak szabályai milyen formátumban és felbontással lehet a legoptimálisabb minőséget létrehozni.Most ennek a blog-ján agyalok, mert az egy dolog,hogy beszkennelem és konvertálom, de valahogy közzé is kell tenni.(Bár lehet,hogy a kutyát sem érdeki.Nekem meglesz és az jó érzés,hogy csináltam valamit.)A barna Fürge Ujjak már majdnem elkészültek, sajnos a hiányzó számokat nehezen tudom beszerezni. Ezen kívül a Diana horgolós újságból is megcsináltam azokat amik nekem megvannak.Az "utókor" majd megnézheti. Bocs a kicsit hosszú monológért.

    VálaszTörlés